divendres, 24 de juliol del 2015

L’agenda retrobada - D

D

Monchis Donatelli, el món es molt petit, ens va presentar la Monchis en Josep Maria Janer, la baronessa, perquè era amic de les filles de la Monchis, desprès va resultar que de jove la Monchis havia sortit amb en Ramon Malagrida i un temps mes tard va resultar ser la sòcia de l’Enric Velez parella del Ventura Contreras. Monchis una dona vital, gran cuinera,  de maneres exquisides i que feia servir la seva classe per tenir un lloc en aquest món de vanitats extremes, com és la classe alta de la Barcelona sense diners, vivia a Balmes prop de La Rotonda i també va ser directora de galeria d’art que gracies al Google he trobat el catàleg de la inauguració de la galeria a la qual jo hi vaig ser-hi.


Dr. Salvator Dan de Sandre, una adreça i un telèfon de Munich del qual no tinc cap record, he demanat a la meva amiga Brigitte de Munic que investigui sobre aquest doctor bavar i res de res.


Paquita Dalmau, un altre cúmul de coincidències, la Paqui va néixer a Port Bou com el meu germà  i al mateix any, el meu pare era molt amic del Sr. Dalmau també de la duana, a qui tenia molta estima. La Paqui es va casar amb un noi Casadevall que era submarinista del CRISS i que va morir molt jove per no tenir la càmera de descompressió al abast. La Paqui va quedar vídua amb fills molt petits. Paral·lelament la Paqui que era veïna meva ja que la seva casa tanca el meu carrer quan mor a la plaça Lesseps, era molt amiga de la Pilar Periz cosina de l’Antoni Chic i anys mes tard el fill de la Paqui en acabar la carrera d’arquitecte li fa construir una casa moderna a l?Antoni, en un paller antic al poble de Saus a l’Empordà, poble el de Saus que encara hi viu la Montserrat Carulla. Tot ben lligat.