dijous, 23 de juliol del 2015

L’agenda retrobada - A


Amagada al fons d’un calaix, allí estava una agenda Myrga en falsa pell de color marró, agenda d’adreces i telèfons de fa més o menys 40 anys,  tot un misteri i un repte per la meva memòria. Què és el que resta d’aquell món de la segona part del segle XX

A
Carme Aulet, la primera sempre en totes les agendes amiga des de 1972, amb grans intermitències de comunicació, estimava molt a la mare, estimació mútua, això mai no s’oblida, llavors encara vivia a la Travessera de Dalt i estava amb la Marga, desprès va venir l’altre Carme i van canviar per Lliça de Munt. Ens vam conèixer a Eivissa al mateix hotel de Figueretes. Ara no hi ha cap mena de contacte.

Jordi Aleixandre, veí de Valldoreix, fill d’en Paco y la Dora, un noi que era una estrella de jove es casar amb Marivi, veïna també dels estiueigs a Valldoreix, eren la parella perfecte, al cap de molts anys, 6 o potser més es van separar perquè ella encara era verge, tenia repulsió a la penetració, la Rota va anular el matrimoni, la mare va tenir que anar a declarar al bisbat. Desprès de un quant temps es va casar amb una amiga meva d’un altre recó, la Pepita Campillo, tampoc va ser un matrimoni feliç i que va acabar dramàticament ja que l’únic fill que van tenir en Daniel va morir el any 2009 amb tan sols 37 anys.

Bernard Asswar, que vivia al carrer del Carme de Mataró i del qual no tinc ni la més remota idea de que hi fa a la llista.

Luis i Trinidad Aladren del carrer Calabria, estic quasi segur que Trinidad era la neboda preferida de la Carmen de casa, sempre parlava, la nostra Carmen dels seus estimats Pepe i Trini, cosins germans de parentiu.

Paco Aleixandre, marit de la senyora Dora, amics i veïns tant a Valldoreix com a Gracìa, vivien al carrer Memendez y Pelayo de llavors, ara Torrent de l’Olla , amics dels pares per fer partides de cartes i viatges curts, tenien dos fills, Jordi i Javier i una petita piscina a Valldoreix que hi anàvem tots a fer el bany del mati.

José Luis Allué, vivia al carrer Balmes, part alta, pis  que li vaig buscar jo, va ser la meva sexta parella sentimental, un error a dues bandes que al cap de menys quatre anys es va solucionar per el be de tots dos, jo vaig trobar en Francesc que encara dorm al meu costat i ell a en Julio de Sariñena que també li va durar molt poc temps, ara en Julio viu a Sant Pere de Ribes i en Jose Luis segueix al mateix barri. No ens veiem mai ni ens truquem, no hi ha res a dir-nos i si per llocs comuns el veig, faig el possible per passar de llarg.

Albert Aymà abans d’amic teníem una relació de feina ja que treballava a Barnatrans l’agencia de duanes que ens feia la feina, era casat o divorciat i tenia un fill que estimava molt i sempre en parlava, va invertir diners en un bar musical petit proper al passeig de Sant Joan, l’amic Stanley que encara era a Barcelona li va fer la decoració. Dels  banys del bar van sobrar unes rajoles de Valencia de color gris i negre i me les va regalar i amb elles vaig fer la reforma del bany petit de casa que encara esta en perfecte servei i funcionament.

Domenec Armengol Roca, del carrer Diputació. No tinc cap noció de qui es aquest senyor que figura amb tot detall a l’agenda.