dimecres, 15 d’agost del 2012

Essencials Cinema

Aquest apartat seria inesgotable ja que és el cinema el mitja artístic que he consumit més a tota la meva vida. Marcaré un petits trets que sobresurten de tota la resta per les seves condicions especials. En primer lloc he de dir que el director de cinema més admirat és Visconti, per que te dues pel·lícules que son imprescindibles a la meva vida cultural i anímica, Gattopardo i Morte a Venezia. Aquest director forma una terna amb els seus paisans Fellini i tot el seu cinema etern i Pasolini i la seva trilogia de la vida, tractat d’estètica per l’eternitat. Un director del cinema americà que vull remarcar és Elia Kazan descobridor dels actors més importants de l’historia del cinema i autor d’una obra mestre com és Amèrica, Amèrica. Una pel·lícula no molt aconseguida però que va marcar la meva joventut, The roman spring of Mrs. Stone, film que va motivar que jo per dos dies de la meva vida romana copies escenes senceres de la pel·lícula ficant-les a la meva apropia vida.

http://julianen-miralltrencat.blogspot.com.es/2009/03/viaggio-in-italia-roma.html

Quan era jove i gracies a Ramon (Terenci) Moix em va introduir al innocent món de les pel·lícules de romans o sigui el cine pèplum un subgènere sempre de bon veure per les seves carns llustroses i amb bona salut. La pel·lícula teràpia de la meva vida, Maurice, veure i reveure aquest film m’ha estalviat milers de pessetes en psiquiatres i psicòlegs. Deixo pel final al inestable i irregular Almodovar autor d’algunes de les pagines de cinema més divines i brillants de la meva trajectòria vital.













1 comentari:

Alex Castellá ha dit...

Qué Interesante!
Sabes que es muy difícil encontrar la película The Roman Spring of Mrs. Stone?