dilluns, 13 d’agost del 2012

Essencials Cine Dones

Per sobre de tots els mites de la historia del cinema i del teatre, està la immensa Bette Davis i sobre tot per el seu rol de Margo Channing a All about Eve, un altre personatge que va marcar la meva joventut i la meva apreciació de les arts fou Blanche Dubois de la vulnerable Vivien. En contraposició la extrema fortalesa i perquè no crueltat de la Crawford. Trio de rosses per l’eternitat, Marilyn, la nena petita que mai va créixer, la sofisticada i tan poc humana Marlene i la mare que voldries portar a la llotja del Liceu, Lana. Dos belleses brunes enfrontades una a cada cap del Atlàntic, Ava per la part americana i Clàudia per la part mediterrània. Deneuve, mai et podré agrair prou els paraigües i la teva maduresa actual màgica. Rita, mai ningú ha esclatat en rialles descarades com tu. Liz la perfecció de la teva cara feria les meves retines des de ben jovenet. I ara anem cap a Anglaterra on trobem les meves parentes més pròximes, Julie la meva professora d’angles més valuosa, ningú pronúncia com tu aquesta llengua tan diversa. Vanessa, a Camelot vaig comprendre que en veure’t moquejar de tant plorar i patir no et podria abandonar mai de la vida. Les dues perles de l’època actual les millors en les seves tasques, Maggie i Judy, amors intercanviables. La impagable Sarita mai el ridícul femení ha arribat a assolir la divinitat excelsa de les poses i actituds impossibles, cada vegada i amb el temps millora més i més. I a la fi la millor actriu de tots els temps, ses dubte, la tot terreny Meryl.