dissabte, 28 de març del 2015

Estrany missatge d’una ensenyant de pàrvuls.



Recuperant la memòria històrica al trobar amb uns quants anys de retard una mena de targeta d’agraiment  que vaig enviar als meus pares l’any 1949, mes d’abril, felicitació feta a la classe de la senyoreta Irene tal com es demostra en el escrit, el que vol dir que el curs 48/49 el faig fer el col·legi dels Escolapis de sant Antoni.

Seguint fent elucubracions si jo vaig fer la primera comunió a la Salle de Lesseps el Maig de 1950 vol dir que el canvi de pis del Poble Sec a Gracia va ser durant qualsevol moment de l’estiu de 1949 amb set anys recent fets.

Llavors un parell o tres d’anys al col·legi de Lesseps amb els perversos ‘hermanos’ per anar a raure amb 10 anys a les afilades i refinades grapes de la majoria dels capellans dels Escolapis de Sarrià.

És el que hi havia en aquella anys de teranyines i foscor, que per sort no em van commocionar especialment gracies al meu afany de supervivència.

Mai m’haguessin d’haver mogut d’aquell col·legi de la Ronda, però el que està fet està fet.  I segur que els meus pares van fer el que creien millor per a mi.