divendres, 30 de gener del 2015

8 Kaufmann, 8

Comentant amb un amic, que per coses que es fan sense pensar i per pur jocs del destí, han arribat a les meves mans moltes gravacions, noves i no tan noves del tenor que més m’agrada en aquest moment del segle 21, en Jonas Kaufmann. En dir-li que durant el mes de gener havia vist la quantitat de 8 representacions d’aquest artista i que mai de la vida havia vist 8 obres del mateix artista, sigui de cinema o de opera en l’espai de un sol mes, aquest amic em diu que això es com el que feien, o fan els toreros de prestigi, quan deien que torejaven ‘6 toros, 6’. Doncs al moment li vaig dir que tenia que fer un apunt explicant aquesta ‘feria’ que m’he organitzat el més de gener dedicada al admirat artista bavar. Un sol comentari ja que segurament mai més tindre temps o ganes de muntar una ‘fiesta nacional’ dedicada a cap altre tenor o cantant de la corda que sigui. Tot s’ha de dir que aquesta espectacular ‘feria’ no s’hagués pogut organitzar sense les inestimables col•laboracions dels ‘ganaderos’ Emiplease i Achimdanke i els seus exemplars de ‘pura casta’ com mana la llei de l’art de la faràndula. PASEILLO - La Forza del Destino
ALTERNATIVA - Faust
CHICUELINA - Berlin 1930
VERONICA - Königskinder
MANOLETINA - Die Walküre
TALEGUILLA - Parsifal
DESCABELLO - Carmen
VUELTA AL RUEDO - Andrea Chenier
http://julianen.blogspot.com.es/