dijous, 30 de maig del 2024

Sissi emperadriu i els serveis de metro i bus de Barcelona.

Aquestes coses que contínuament t'envien sense demanar-ho per les xarxes socials a vegades tenen un bon ús. Vaig rebre no fa gaires setmanes un post sobre la conveniència de penjar-se habitualment per moltes bones raons que explicaven amb detall, jo vaig recordar que quan ara molt jove, ja des que al col·legi m'agradava penjar-me de qualsevol aparell adequat per fer-ho. Uns anys més tard vaig veure les habitacions privades de l'emperadriu Elizabeth (Sissi) d'Àustria i a les seves cambres més íntimes tenia unes anelles que sortien del sostre i una barra de fusta on ella habitualment es penjava com a pràctica gimnàstica per tenir bona salut i bona figura. Llavors vaig pensar que jo amb aquest detall m'agermanava amb la famosa figura reial. Últimament, feia molt temps que havia aparcat aquesta pràctica i en llegir el YouTube de les excel·lències d'estirar el cos mitjançant penjar-te i fer que els ossos vertebrals s'expandeixen i es relaxin de contractures variades.
Doncs bé el servei municipal de transport a les hores que jo l'agafo va o molt ple, llavors ningú veu res, o molt buit i, per tant, la poca gent que viatge està pendent del mòbil que té a la mà i no d'un avi que s'agafa de les baranes d'una manera molt especial.
Tant els vagons de metro com els vehicles de bus són diferents segons la línia que fan, per això les barres d'acer inoxidable són diferents i en diferents alçades el qual és magnífic per desenvolupar diferents exercicis i una de les coses més importants és que tots els mitjans de transport estan en constant moviment i en conseqüència amb les frenades i arrancades així com en les corbes del trajecte amb les dues mans ben agafades a la barana del sostre el cos va donant cops de banda fent treballar la diferent musculatura que tenim a l'esquena, cervicals i braços. Un útil i saludable divertiment gratuït que ens ofereix el molt noble i molt lleial Ajuntament de Barcelona.

1 comentari:

laura julian ha dit...

Justament ahir al matí pensava en això quan estava dins del metro.
Però relacionar-ho amb l'emperadriu Sisí és posar els viatges en aquest transport de masses en una dimensió molt interessant, i especialment atractiva