dijous, 2 de gener del 2020

Jerry Herman 88



 El dia de Sant Esteve ens deixava el meu compositor més estimat, Jerry Herman després de vuitanta-vuit anys de glòria, talent, treball i geni, un home que gràcies al seu treball i la meravellosa possibilitat d'accedir al seu art, m'ha donat centenars d'hores de gust i plaer, sens dubte és el compositor de música que més hores he escoltat permoltíssimes raons.

 La seva música actua en la meva persona com a teràpia immediata de treure'm els mals de caps i posar-me en solfa a l'instant, les seves composicions connecten immediatament amb temperaments artístics gais del meu tarannà, ell era gai reivindicatiu i la seva música era molt gai, a la manera que jo interpreto que ha de ser la música gai, i que per sort altres companys de la meva mateixa corda coincideixen amb mi.

Totes les seves composicions pel teatre són magnífiques però les que jo prefereixo i per ordre d'importància són només set, aquí les tens llistades segon el meu criteri i que després aniré desgranant de mica en mica:
1 Mame 1966
2 Dear World 1969
3 Milk and Honey 1961
4 La Cage aux Folles 1983
5 Hello Dolly 1964
6 Mack & Mable 1974
7 The Grand Tour 1979

 Aquest és el meu petit tribut com homenatge a aquest llunyà amic de tants anys.