dilluns, 19 de maig del 2014

Charles Atlas

Aquest nom es un dolç record de la meva adolescència. El primer intent de enfrontar-me a la realitat d’un cos sense formar de quan es tenen 16 anys. Charles Atlas i els seus anuncis de aconseguir la perfecció física en tan sols 15 dies. En els diaris de l’època hi havia uns anuncis que es veia un home amb un banyador de lleopard en estètica Tarzan, en aquell anunci es prometia el tenir un cos espectacular en pocs dies si es comprava el llibre i es feien els exercicis que allí s’explicaven. Amb el meu afany narcissistic anant al sortir del meu treball de Rambles, 30 vaig anar a la Llibreria Francesa que estava al costat del Liceu i em vaig comprar el llibre, era primet i amb tapes dures de color groc amb la foto del mestre de gimnàstica a la portada, dins hi havia els exercicis amb totes les fotos del Mr. Atlas en banyador blanc i les fotos eren d0una qualitat ben dolenta, he de dir que el tal Mr. Atlas no m’atreia sexualment gens ni mica però que la carn mostrada es veia sana i lluent. Avui no li faria cap fàstic al senyor Charles, ja veus, deu meu, com canviem. Els exercicis és feien amb una tècnica que jo vaig aprendre molt despresa ja que no eren gens difícils i es basaven en el que el manual en deia ‘tensió dinàmica’. Tenies que estar estrenyent els muscles de la part del cos que tocava d’una manera insistent i combinada amb una respiració metòdica i pausada. Podies fer aquesta tècnica quan estaves treballant, caminant per el carrer o fins i tot al cinema o fent la migdiada. Tan es així que jo feia aquesta tensió abdominal quasi totes les hores del dia i la veritat es que mai, ni llavors ni ara, he tingut dilatació de panxa o estomac. Tot gracies al guapo Mr. Atlas i als seus bons consells. Mai més havia recordat el llibre i el nom del seu inspirador, però Internet es un bruixot que et fa reviure coses de la prehistòria de cadascú. En sortir aquest nom tan curiós, vaig fer un Wiki i va sortir de cop tota la seva historia, orígens italians, el seu autèntic nom Angelo Siciliano, una vida d’emigrant, un cos espectacular, fa fotografies pseudo artístiques o eròtiques i participa en concursos de bellesa que guanya, a ell o algú proper seu se li apareix l'idea de muntar aquest mètode de cultura física per correspondència o per la compra del llibre, mica en mica la campanya de publicitat és un èxit i amb el nou nom, d’estrella de Hollywood, aquest negoci arrasa a tot el món. Amb 80 anys mor a Califòrnia un mite de la gimnàstica mundial. Tan sols em queda dir-li thanks Mr. Atlas
Charles Atlas from julianen on Vimeo.