dissabte, 15 de març del 2014

Portugalete i el seu 'puente colgante'

 Parlant amb en Rafa, xicot que jo sempre havia cregut que era de Bilbao, em va dir que era de Portugalete, en aquell moment no tenia ni idea on es trobava aquest poble però li vaig dir que el seu nom m’era familiar. Ell contestar que segurament em sonava el nom per el ‘puente colgante’ en veritat no relacionava per res el pont amb Portugalete, ens al contrari el relacionava amb Bilbao, per la canço que escoltava quan era petit per la radio i deia així: ‘No hay en el mundo Puente colgante Más elegante Que el de Bilbao Porque lo han hecho Los bilbainitos Que son muy finos Y muy salaos’ Un pont misteriós perquè jo de nen no podia imaginar que era això d’estar penjat essent un pont. El meu pare m’ho intentava d’explicar però res no entenia, i així fins ara que l’he trepitjat in situ i he pogut acomplir una assignatura pendent des de que era infant. Sense la conversa amb en Rafa l’assignatura encara estaria penjada, com el pont de Portugalete.