dimarts, 26 de maig del 2009

Fundació Vila Casas – Can Framis


Estimat Gabriel,
Ves per on avui l’art modern que tantes vegades trepitjo amb paraules mal sonants m’ha donat una satisfacció sensorial als meus ulls de tita bullida. Feia molt temps que no veia una mostra d’art contemporani que m’agradés, perquè? No ho se, pot ser que he perdut el contacte amb les vivències contemporànies de la creació artística, jo no soc el mateix que era als convulsos temps dels anys setantes i l’art potser tampoc.
El mecenes Vila Casas ha comprat (i compartit amb la ciutat) una extraordinària col·lecció d’art català bàsicament de la segona midat del segle XX i una mica del segle que acabem de començar. Dotzenes de noms propis capdavanters de la pintura d’aquells anys. He recordat les moltissimes exposicions que he vist en el transcorre de la meva vida i veure avui les pintures dels meus admirats artistes, la majoria sense tenir que llegir l’etiqueta del quadre, perquè els coneixia com vells amics de temps preterits, fou un plaer per l’anima i per el record.
Són tants els noms dels artistes de la mostra que no te’n mencionaré cap, apropa’t al millor art que ha parit mare i tot succionant tants colors, formes i idees fes-te una palla a la salut del que era el millor art de avantguarda del moment.