dissabte, 4 de març del 2023

ACADEMIE JULIAN

 

Una acadèmia del segle XIX a París, algun artista famós va tenir allí la seva formació. El nom té la seva gràcia, ho podem aplicar a la nostra família. Alguna cosa devia tenir el meu avi Julián per la formació que van tenir el meu pare així com la meva padrina i el meu oncle. Estem parlant de l'any 1900 en un matrimoni de classe treballadora per no dir obrera. La marca que el meu pare van deixar tant al meu germà com a mi és molt forta quant a l'amor a la cultura, els llibres, la música clàssica, l'opera, els museus, la natura i el bon menjar. De la meva mare tota la resta, la improvisació, l'alta política, el sentit comú i fer-se estimar. Les meves nebodes també van rebre del meu germà unes bones lliçons que mai els hi ha fet nosa. Conclusió, l'acadèmia Julián ha estat un èxit i els resultats ho demostren.